Odborné posúdenie a vypracovanie odborného stanoviska alebo posudku pre firmy
VIPO a. s. ponúka firmám svoje služby pri vybavovaní sporných reklamácií výrobkov. V prípade záujmu o odborné posúdenie a vypracovanie odborného stanoviska alebo posudku, je potrebné k nám zaslať spolu s reklamovaným výrobkom (obuv, usňové rukavice, usňové a kožušinové odevy, aktovky, kabely a pod.):
a) vyplnenú žiadosť , ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú Všeobecné zmluvné podmienky na odborné posúdenie (VZP),
b) reklamačné listy, ktoré boli na reklamovaný výrobok v predajni vystavené,
c) pokladničný doklad z predajne, kde bol výrobok zakúpený,
d) návody na používanie, údržbu a ošetrovanie výrobku.
Bez uvedených dokladov (stačia aj čitateľné fotokópie) a výrobku nie je možné Vašej žiadosti vyhovieť. Faktúra je splatná ihneď a pošleme Vám ju aj faxom alebo e-mailom.
Vysvetlenia k vyplneniu žiadosti o odborné posúdenie a vypracovanie odborného posudku:
- Pomenovanie výrobku – väčšinou sa uvádza druh výrobku aj s bližšou špecifikáciou (napr. zimná vychádzková obuv), môže byť uvedené na výrobku, obale, pripevnenej etikete a pod.
- Vzor – môže to byť číselný údaj (napr. 4000506) alebo slovný výraz (napr. Forte) a označenie by malo byť uvedené na výrobku, v pokladničnom doklade o zakúpení výrobku a pod.
- Vada výrobku (stručný popis reklamovanej vady) – uvedie sa popis reklamovanej vady tak, ako je uvedený na reklamačnom lístku.
- Výrobca (meno alebo značka výrobcu na výrobku) – označenie by malo byť uvedené na výrobku.
- Zásah do výrobku – ak súhlasíte s vykonaním zásahu, ktorým dôjde k zničeniu výrobku, prečiarknite písmeno b). Ak nesúhlasíte s vykonaním zásahu, ktorým môže dôjsť k zničeniu výrobku, prečiarknite písmeno a).
- Vždy musí byť uvedené: kedy (dátum), kde (miesto) bola žiadosť vyplnená a vždy musí byť žiadosť podpísaná žiadateľom.
Praktické informácie:
- odborné posúdenie je vyjadrenie znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv, (§ 2 písmeno n) zákona o ochrane spotrebiteľa),
- ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia (§ 18 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa),
- vada, ktorá sa prejaví do šiestich mesiacov odo dňa prevzatia plnenia, sa považuje za vadu, ktorá bola už v deň prevzatia, ak to neodporuje povahe veci alebo ak scudziteľ nepreukáže opak (Občiansky zákonník § 508 ods. 2),
- doklad o úhrade faktúry nám pošlite faxom alebo e-mailom čo najskôr,
- v prípade, ak si chcete prevziať reklamované výrobky spolu s odborným stanoviskom alebo odborným posudkom osobne, alebo si zabezpečíte na vlastné náklady prepravnú službu, uveďte to na žiadosť,
- v prípade, ak v rámci mesiaca máte záujem posielať viac ako 5 žiadostí, informujte sa o možnosti uzatvorenia výhodnejších zmluvných podmienok.
Adresa: VIPO a. s., oddelenie skúšobníctva, Gen. Svobodu 1069/4, 958 01 Partizánske
E-mail: jskultety@vipo.sk
Podrobnejšie informácie Vám poskytneme v pracovných dňoch v čase medzi 13.00 a 14.00 hod. na telefónnom čísle 038/7493169, 7490969